Bygshop logo - dansk udestueproducent

Salgsbetingelser

Generelle salgs- og leveringsbetingelser for Bygshop ApS

1. Aftalens indgåelse

1.1 Disse salgs- og leveringsbetingelser gælder for alle leverancer af produkter fra Bygshop ApS til alle kunder (køber), medmindre andet er skriftligt aftalt.


1.2 Enhver afvigelse fra salgs- og leveringsbetingelserne som måtte anført i købers ordre eller lignende skal for at være gældende skriftligt accepteres af sælger.


2. Betalingsvilkår

2.1 Betaling sker i henhold til de af sælger fastsatte betalingsbetingelser i ordrebekræftelsen.


2.2 Ved betaling efter forfaldsdato, som er angivet på sælgers faktura tilskrives renter med 2% pr. påbegyndt måned + rykkergebyr. Tilskrevne renter tillægges den til enhver tid værende hovedstol.


2.3 Betaling kan alene ske med frigørende virkning direkte til sælger.


3. Priser og tilbudsafgivelse


3.1. Priser for produkter er ekskl. moms og andre skatter eller afgifter. Sælger forholder sig retten til at regulere de aftalte priser for ikke-leverede produkter i tilfælde af valutakursændringer, materialestigninger, prisstigninger fra underle-verandører, ændring er i toldafgifter, ændringer i arbejdslønninger, statsindgreb el.lign. forhold, hvor sælger har begrænset eller ingen kontrol.


3.2. Såfremt sælger afgiver et skriftligt tilbud, som ikke har angivet en specifik acceptfrist, bortfalder tilbuddet, såfremt accept ikke er kommer til frem til sælger indenfor 30 dage fra tilbuddets dato (acceptfrist).


3.3. Køber må ikke overdrage tilbud til tredjemand.


4. Kvalitet

4.1. Køber er selv ansvarlig for at sikre, at produktet som er bestilt i det hele egner sig til købers behov, hvorfor sælger ikke er ansvarlig for, om produktet egner sig til købers påtænkte formål.


Køber skal endvidere være opmærksom på, at der kan være små nuanceforskelle i farverne og overfalden på det malede/pulverlakerede. Dette er et forhold, der ikke er reklamationsberettiget.


Endvidere kan småfejl og småridser i termoruder forekomme, og der henvises til Glasindustriens til enhver tid gældende udgave af termoruders visuelle kvalitet.


Sådanne forhold er ikke reklamationsberettigede.


5. Ejendomsforbehold

5.1. Ejendomsretten til det solgte forbliver sælgers indtil hele købesummen med renter og omkostninger er betalt.


Sælger er således berettiget til at tage det solgte tilbage, såfremt køber ikke overholder sine betalingsforpligtelse.


6. Levering

6.1 Uden anden aftale sker levering AB lager. Hvis sælger skal levere sker levering ved vognside på farbar og let fremkommelig vej. Såfremt der er vente- eller forøget aflæsningstid, som følge af købers forhold, faktureres efter regning.


6.2 I forbindelse med levering er køber forpligtet til uden ophold at kontrollere, at det korrekte antal enheder er leveret, og at varen er i hel og ubeskadiget stand.


6.3 Reklamation skal ske uden ophold efter modtagelse ved skriftlig henvendelse til sælger. Billeder skal fremsendes som dokumentation for skaden/den mangel der påtales. I modsat fald er køber afskåret fra at gøre sådant forhold gældende.


6.4 Fejl og mangler som burde have været opdaget ved en sådan gennemgang kan i konsekvens heraf ikke senere gøres gældende overfor sælger.


7. Reklamation-/mangelsansvar

7.1 Såfremt køber dokumenterer, at der foreligger mangelfuld levering har sælger ret til fragtfrit at omlevere erstatningsdele uden beregning.

Omkostninger forbundet med afmontering/montering af mangelfulde dele er sælger uvedkommende.


7.2 Der henvises til punkt 4.1, og det bemærkes endvidere særskilt, at Glasindustriens normer vedrørende termisk brud er gældende og der henvises i den forbindelse til definition af termisk brud således som den er udarbejdet i Glasfakta sidst revideret i juni 2023. Denne definition er vedhæftet og udgør en integreret del af nærværende salgs- og leveringsbetingelser.


8. Erstatning

8.1 Sælger kan ikke gøres ansvarlig for driftstab, avancetab eller andre indirekte tab, der måtte opstå ved sælgers misligholdelse, herunder som følge af forsinkelse eller mangler ved det solgte.


8.2 Erstatningskrav overfor sælger som følge af købers direkte tab kan ikke overstige fakturabeløbet ekskl. moms for den pågældende ordre.


9. Produktansvar

9.1 Sælger kan aldrig gøres ansvarlig for driftstab, avancetab eller andre indirekte tab som følge af produktansvar.


9.2 Hvis sælgers leverance i erhvervsforhold forvolder skade på løsøre eller fast ejendom, kan sælger ikke af køber gøres erstatningsansvarlig for produktansvar, medmindre køber dokumenterer, at skaden kan henføres til en af sælger udvist grov uagtsomhed. Ansvar for skade på løsøre eller fast ejendom i erhvervsforhold kan maksimalt økonomisk fastsættes til den forsikringsmæssige dækning, som sælger har etableret via produktansvarsforsikring.


10. Force Majeure

10.1 Eventuel aftalt leveringsdato er fra sælgers side omtrentlig og med forbehold for forsinkelse pga. force majeure eller andre forhold uden for sælgers kontrol, fx manglende eller mangelfulde leverancer fra sælgers underleverandører, forsinket transport m.v.


10.2 Forsinkelser som følge heraf udskyder leveringstidspunktet for sælger tilsvarende og er ikke misligholdelse, medmindre sælger kunne forudse forholdets indflydelse på tidspunktet for aftalens indgåelse.


10.3 Såfremt der indtræder forsinkelse som følge af andre forhold, berettiger dette alene køber til at hæve købet og kræve erstatning, hvis der er tale om væsentlig forsinkelse, og væsentlig forsinkelse foreligger tidligst, når der er forløbet 14 dage efter købes skriftlige påkrav om, at levering skal finde sted.


10.4 Såfremt der ikke kan leveres i rette tid skal sælger uden ophold orientere køber herom og om muligt oplyse, hvornår levering kan forventes.


11. Værneting og lovvalg

11.1 Alle uoverensstemmelser der udspringer af aftalen imellem køber og sælger, herunder tvister vedrørende indgåelse, forståelse eller gyldigheden af sådanne aftale, herunder salgs- og leveringsbetingelser skal afgøres efter Dansk Ret ved Retten i Roskilde.

Share by: